سلمان زاده گفت: با وجود گذر پیک پنجم کرونا و نارنجی شدن وضعیت شهر‌های جنوب غرب خوزستان، اما هنوز وجود ویروس کووید ۱۹ یک تهدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکر اله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، گفت: اگر دستورالعمل رعایت نشود  وضعیت  فعلی همه گیری کرونا بسیار ناپایدار و شکننده است و ممکن است ویروس های و سویه های جدید را تجربه کرد.

او با یادآور شدن اینکه جنوب غرب خوزستان در طول  پاندومی کرونا، افت و خیز زیادی داشته و چندین پیک را تجربه کرده است، افزود: تجربه نشان داده گذر از پیک و ساده انگاری می تواند پیک بعدی را در پی داشته باشد و وضعیت فعلی اگرچه نسبت به گذشته بهتر است اما همچنان خطر وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان 2 راهکار را برای پیشگیری از تکرار پیک های سنگین قبلی ارائه کرد و گفت:  در حال حاضر 2 راه کار عمده برای اینکه دچار پیک های بعدی نشویم وجود دارد  یکی اینکه همچنان دستورالعمل های بهداشتی به عنوان اصلی ترین راه پیگیری از بیماری رعایت شوند و دوم اینکه مردم از فرصت  پیش آمده برای واکیسناسیون استفاده کنند.

 او ادامه داد: با استفاده از فرصت برداشته شدن محدودیت سنی و فراهم شدن امکان مراجعه افراد بالای 18 سال، شهروندان حتما مراجعه  و واکسن را دریافت کنند تا بتوان از موج بعدی پیش گیری کرد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.